TURISME - SEXENNI
Divendres, 22 de Juny de 2012
Morella presenta el 53 Sexenni a Terrassa
Morella inicia les presentacions del Sexenni a El Vallés, que va ser el destí principal dels morellans que van emigrar per la crisi del tèxtil en el segle XX. Un fet que va propiciar la formació de distintes organitzacions morellano-catalanes

Presentació del Sexenni a Terrassa Presentació del Sexenni a Terrassa
Morella inicia les presentacions del 53 Sexenni que realitzarà en distintes ciutats, a Terrassa. Una localitat amb una important vinculació a Morella, ja que la comarca d’El Vallés va ser el principal destí dels veïns i veïnes que van haver d’emigrar per la crisi tèxtil. Per això, l’acte d'avui servirà per a promocionar la principal festa morellana en esta localitat i com a homenatge a tantes generacions de morellans que van emigrar, però que mai han perdut la seua identitat.

Els alcaldes d’ambdues ciutats, Ximo Puig i Pere Navarro, seran els encarregats d’oficilizar la presentació d’esta vesprada a la Casa Alegre. A més, participaran representants institucionals de l’Ajuntament de Sabadell, el primer tinent del consistori morellà, Rhamsés Ripollés, així com els regidors Rafa Pallarés i Malú Blasco, el periodista dels Ports i tertulià en distints programes, Manuel Milián, i altres personalitats de Catalunya. Els veïns i veïnes d’El Vallés que assistisquen a la presentació coneixeran tots els detalls de Morella, a través d’un vídeo, un taller de tapissar amb paper arrissat, una degustació de productes típics o informació turística. Prèviament a esta cita, l’alcalde morellà serà rebut pels representants institucionals de Terrassa, en l’edifici consistorial de la ciutat.

Les pròximes presentacions del 53 Sexenni tindran lloc a Castelló (a El Corte Inglés el dia 27 de juny), Tortosa, Alcanyís i València (mes de juliol). A més, en esta campanya promocional es va a apostar per Internet i les xarxes socials, per a poder arribar a un gran nombre de visitants potencials optimitzant els recursos econòmics.



Colònia Morellano-Catalana

En el segle XIX i inicis del XX, la localitat dels Ports tenia una gran indústria tèxtil. Però, al no arribar el ferrocarril, els productes van perdre competitivitat, les fàbriques van tancar i els veïns van haver d’emigrar per a buscar més possibilitats de futur. La gran majoria de morellans i morellanas es van desplaçar al Vallés, ja que esta comarca tenia una potent indústria. Per això, en eixa època naixen organitzacions que agrupen als veïns nouvinguts a Catalunya. En 1903, ja es forma la Colònia Morellano-Catalana, que encara conserva la seua vigència i continua organitzant les activitats d’un dels dies del Sexenni. A més, l’entrada de les colònies a la ciutat tindrà lloc el dia 16 d’agost, donant-se així inici a les principals festes de la localitat. Una altra organització que cal destacar, és l’Associació Cultural el Maestrat de Terrassa, que naix en 1916, com a Germandat o Montepio dels Fills del Maestrat i que continua comptant amb 200 socis. L’Ajuntament de Morella li va atorgar la seua principal distinció, la Creu de Santa Llúcia, enguany, pel seu treball i la conservació de la seua identitat.



Morella, 21 de juny de 2012
NOTíCIES
18/06/2013
GOVERNACIÓ


18/06/2013
TURISME


17/06/2013
GENT GRAN


14/06/2013
ESDEVENIMENTS


13/06/2013
TURISME


12/06/2013
BENESTAR SOCIAL


11/06/2013
AJUNTAMENT


10/06/2013
AJUNTAMENT


07/06/2013
BENESTAR SOCIAL


06/06/2013
TURISME


06/06/2013
AJUNTAMENT


05/06/2013
SERVEIS


05/06/2013
CULTURA


04/06/2013
MEDI AMBIENT


03/06/2013
MEDI AMBIENT


02/06/2013
TURISME


02/06/2013
TURISME


01/06/2013
TRADICIONS


01/06/2013
BENESTAR SOCIAL


31/05/2013
TRADICIONS


Primera 1 2 3 . . Última
Web oficial de la ciutat de Morella
Ajuntament de Morella   Test d'accessibilitat web www.tawdis.net aprobat   XHTML 1.0 Transitional vàlid www.w3.org   Morella.net   Morella.net   Ajuntament de Morella   Morella.net