TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ - MUSEUS
Dijous, 28 d'Agost de 2008
Museus de Morella ja té el seu propi web
El nou lloc web del museu municipal permetrà donar una millor informació a visitants i investigadors.


Aquest matí el regidor de noves tecnologies, Ernesto Blanch, la regidora de cultura, Palmira Mestre, el director de Museus de Morella, Carles Ripollés i el creador de la página, Raul Franz, han presentat la nova web www.museusdemorella.net.

Fins ara la informació dels museus estava present al web municipal en les diferents seccions. Ara, bé pel domini www.museusdemorella.net o bé enllaçant des de la pàgina oficial de l'ajuntament, s'accedix a la informació del museu d'una manera unitària, amb una estructura coherent amb la pàgina general del municipi. Això permet aprofondir en la informació i ve a ser una carta de serveis del museu, que anirà ampliant-se i modificant-se a mesura que el museu puga obrir més espais a la visita pública o oferir nous servicis tant als viatgers com als investigadors.

El lloc web és consultable en les dues llengues de la comarca i en anglés. La pàgina d'inici presenta la darrera notícia relacionada amb el museu i permet accedir a les diferents seccions, que tenen dos enfocaments principals: cara al visitant de la ciutat i vers l'investigador.

Per al públic hi ha la informació de les diferents exposicions permanents del museu, amb la informació de calendari i horaris, taxes a pagar amb els descomptes pertinents en cada cas, així com les activitats (conferències, exposicions temporals, publicacions, activitats educatives i d'animació) que vage proposant el museu.

Per al públic comarcal més encuriosit s'oferixen noves eines que fins ara no estaven disponibles. En l'apartat de Recerca trobarem els diferents esdeveniments de recerca i difusió en que ha participat el museu, el que oferirà al públic coneixements sobre les línies de treball de la casa. Així estaran fàcilment disponibles informacions bàsiques sobre personatges de la nostra història com Matías Sangüesa o Ramon Cabrera, que van ser objecte de treball del museu. També és interessant la secció d'història que presenta un repàs a les vicissituds de la museografia a Morella durant el segle XX.

Per al públic més especialitzat, la secció d'arxiu inclou la breu descripció dels fons bibliogràfics custodiats pel museu i que sovint són ignorats en no estar exposats al públic com les peces paleontològiques, arqueològiques o etnològiques del museu.

En aquest apartat hi haurà un arxiu virtual on s'aniran penjant documents relatius a la ciutat o als treballs del museu.

Per últim, el web presenta una secció d'enllaços amb les col·leccions museogràfiques reconegudes de la comarca, que acull també links a museus de comarques veïnes amb una especial relació temàtica o de treball conjunt amb el nostre museu, per a completar la visita dels turistes.

El web del museu ha estat el fruit del treball conjunt de les regidories de cultura i noves tecnologies, amb una bona càrrega de treball de disseny, arquitectura informàtica i traducció de les empreses municipals.
Enllaços relacionats

· Museus de Morella


Imatges de la notícia
Presentacio web museus de Morella
NOTíCIES
21/11/2010
CULTURA


08/10/2010
CULTURA


20/07/2010
CULTURA


18/05/2010
CULTURA


08/04/2009
MUSEUS


03/04/2009
MUSEUS


18/05/2008
MUSEUS


07/04/2008
CULTURA


25/01/2007
PATRIMONI


20/12/2006
MUSEUS


04/06/2006
MUSEUS


Web oficial de la ciutat de Morella
Ajuntament de Morella   Test d'accessibilitat web www.tawdis.net aprobat   XHTML 1.0 Transitional vàlid www.w3.org   Morella.net