PR-CV 116 Morella – Forcall

Sender de petit recorregut PR-V 116. Està marcat amb línies blanques i grogues.

Fins el cim de la Serra del'Àguila seguim el GR-7. A partir d'aquest encreuament de camins, en comptes de seguir recte girem a la dreta per la pista que segueix tota la carena de la serra, fins arribar a la carretera que va de Morella a Cinctorres. Creuem la carretera i continuem per la pista que ens porta a la base de la Mola de la Garumba.

Per pujar la Mola vam passar un portell deixant el Mas de Segureta de la Mola a la dreta i prenem el camí que va pujant i que passa pel costat d'una antiga teuleria. Més endavant trobem una bassa que deixem a l'esquerra i fent diverses esses arribem a un portell de fusta, únic accés a la Mola per aquesta part.

Vam pujar una mica més amunt i trobem un pal que ens indica que la ruta torça en direcció nord-oest. El punt més alt de la ruta és de 1125 m d'alçada. Seguim la vessant nord-est de la Mola, passant per un petit abric, on es guardaven ramats. Passem per un precipici amb parets de 30 a 50 metres amb presència de voltors. Seguim per un sender entre pins i carrasques que arriba a la pista que puja de Mas de Xorrador a al Mas de la Mola.

Continuem per la pista, passem un portell. Seguidament el camí es desvia a l'esquerra i abandona la pista quan aquesta torça bruscament a la dreta. En aquest punt trobem un portell i una font, la Font de la Carrasca. El camí segueix en direcció oest i finalment es treu el cap a la terrassa de la Roca del Migdia, des d'allí es contempla una preciosa vista de Forcall, l'ermita de Sant Cristòfor i el castell de la Todolella. Descendim cap a l'ermita de la Consolació pel dipòsit d'aigua. Vam baixar a la carretera i, per darrere d'una petita ermita, arribem finalment a la Font de l'Om. En pocs minuts vam entrar a Forcall pel pont sobre el riu Calders

No items found

Agenda

COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DE MORELLA

HORARIS D'ATENCIÓ DEGUT A L'ESTAT D'ALARMA FRONT EL CORONAVIRUS 📞 Es prioritza l'atenció telefònica i amb la seu telemàtica. 🚷 Cal evitar l'atenció presencial i fer-se sols si és imprescindible. 📍 Horari d'atenció Ajuntament de Morella i dades de contacte:📍 🕗 S'amplia...

COMUNICAT AJUNTAMENT DE MORELLA ENFRONT DEL CORONAVIRUS

Atenent a les indicacions de les autoritats sanitàries hem activat la reunió de coordinació de Benestar Social per acordar diverses mesures i reforçament de diversos serveis per recolzar a les persones majors que es posaran en marxa dilluns 16-3-20. 📍 Activació i...

COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DE MORELLA ENFRONT DEL CORONAVIRUS

La Junta de Govern Local, seguint les indicacions de les autoritats competents, davant de la situació produïda pel Coronavirus, ha pres les següents decisions relatives a serveis públics municipals TENINT EFECTE A PARTIR DE DEMÀ DIVENDRES, 13 DE MARÇ, O DE LA DATA...

Presenten l’Early Music Morella a Castelló

L’Acadèmia i Festival Internacional de Música Medieval i Renaixentista tindrà lloc des del 17 fins al 23 de juliol Morella acollirà el III Congrés internacional de Med i Ren durant el mes de maig L’Associació d’Empresaris Turístics de Morella i Comarca concedeix el...

Finalitzen les obres del carrer Alt de Sant Francesc de Morella

Aquesta obra és un projecte de l’ARRU i el Pla 135 amb un pressupost de 204.420 euros A més, es condiciona també el tram que uneix aquest amb el Jardí dels Poetes Les obres del carrer Alt de Sant Francesc de Morella arriben al seu final amb els treballs d’empedrat i...