PR-CV 116 Morella – Forcall

Sender de petit recorregut PR-V 116. Està marcat amb línies blanques i grogues.

Fins el cim de la Serra del'Àguila seguim el GR-7. A partir d'aquest encreuament de camins, en comptes de seguir recte girem a la dreta per la pista que segueix tota la carena de la serra, fins arribar a la carretera que va de Morella a Cinctorres. Creuem la carretera i continuem per la pista que ens porta a la base de la Mola de la Garumba.

Per pujar la Mola vam passar un portell deixant el Mas de Segureta de la Mola a la dreta i prenem el camí que va pujant i que passa pel costat d'una antiga teuleria. Més endavant trobem una bassa que deixem a l'esquerra i fent diverses esses arribem a un portell de fusta, únic accés a la Mola per aquesta part.

Vam pujar una mica més amunt i trobem un pal que ens indica que la ruta torça en direcció nord-oest. El punt més alt de la ruta és de 1125 m d'alçada. Seguim la vessant nord-est de la Mola, passant per un petit abric, on es guardaven ramats. Passem per un precipici amb parets de 30 a 50 metres amb presència de voltors. Seguim per un sender entre pins i carrasques que arriba a la pista que puja de Mas de Xorrador a al Mas de la Mola.

Continuem per la pista, passem un portell. Seguidament el camí es desvia a l'esquerra i abandona la pista quan aquesta torça bruscament a la dreta. En aquest punt trobem un portell i una font, la Font de la Carrasca. El camí segueix en direcció oest i finalment es treu el cap a la terrassa de la Roca del Migdia, des d'allí es contempla una preciosa vista de Forcall, l'ermita de Sant Cristòfor i el castell de la Todolella. Descendim cap a l'ermita de la Consolació pel dipòsit d'aigua. Vam baixar a la carretera i, per darrere d'una petita ermita, arribem finalment a la Font de l'Om. En pocs minuts vam entrar a Forcall pel pont sobre el riu Calders