PR-CV 373 Pereroles – Herbeset

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Comença el camí remuntat el Barranc d'Allepús des del refugi de Pereroles, primer per especio d'uns 1.500 metres per la pista que discorre coincidint en bona part pel seu llit, finalitzada aquesta pel sender que segueix remuntant sempre pròxim al seu llit uns 375 metres més. Així s'aconsegueix una confluència del Barranc d'Allepús amb dos petits afluents seus, sortida de la ruta.

En aquest punt comença, a la nostra esquerra, el camí que condueix a Herbers, amb el qual fins ara compartia recorregut la senda de Herbeset. El sender creua aquí el llit del barranc i el torna a creuar per ascendir pel morral que separa el Barranc d'Allepús del seu primer afluent pujant a l'esquerra. Després d'un breu i intens ascens, de nou descendeix a la llera de barranc, però no de l'd'Allepús, sinó del seu afluent. Remunta el mateix pel seu llit durant uns metres per abandonar-deixant-lo a la dreta i continuarà així fins a uns menjadors de bestiar. Seguim a partir d'ells per la pista que els dóna accés des de la carretera d'Herbers.

Aconseguida la carretera, la creuem i seguim pel seu costat oposat paral·lels a ella durant una mica menys de 200 metres fins que el sender pren un angle de 90 graus per baixar paral·lels a una paret de pedra en sec amb important pendent. Després d'una corba de ferradura i un breu tram gairebé pla. s'arriba al Mas de Darsa. Fins aquí el camí és ample i marcat. Es passa per sota del Mas de Darsa per baixar per un tram breu, atapeït de vegetació i en pendent fins a un petit barranc. Aquest es creua i el sender en descens pel seu marge dret segons el nostre sentit de la marxa. Després d'un tros descendent en una pineda, el camí pren un bell traçat en corba construït en pedra en sec per assolir el Mas de Giner.

Envolta les cases per la dreta, per seguir encara en un tram bell de carreró fins que arriba descendint sempre el llit de Barranc d 'Herbeset. Després de remuntar per un curt tram seu llit, el creua i l'abandona deixant-lo a la dreta segons es puja. Segueix ara un bon tros empinat pel bosc fins arribar al camí del cementiri d'Herbeset. Arribats a aquest punt torça a la dreta. En breu arribarem per sota i amb boniques vistes, la localitat d'Herbeset

No items found

Agenda

COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DE MORELLA

HORARIS D'ATENCIÓ DEGUT A L'ESTAT D'ALARMA FRONT EL CORONAVIRUS 📞 Es prioritza l'atenció telefònica i amb la seu telemàtica. 🚷 Cal evitar l'atenció presencial i fer-se sols si és imprescindible. 📍 Horari d'atenció Ajuntament de Morella i dades de contacte:📍 🕗 S'amplia...

COMUNICAT AJUNTAMENT DE MORELLA ENFRONT DEL CORONAVIRUS

Atenent a les indicacions de les autoritats sanitàries hem activat la reunió de coordinació de Benestar Social per acordar diverses mesures i reforçament de diversos serveis per recolzar a les persones majors que es posaran en marxa dilluns 16-3-20. 📍 Activació i...

COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DE MORELLA ENFRONT DEL CORONAVIRUS

La Junta de Govern Local, seguint les indicacions de les autoritats competents, davant de la situació produïda pel Coronavirus, ha pres les següents decisions relatives a serveis públics municipals TENINT EFECTE A PARTIR DE DEMÀ DIVENDRES, 13 DE MARÇ, O DE LA DATA...

Presenten l’Early Music Morella a Castelló

L’Acadèmia i Festival Internacional de Música Medieval i Renaixentista tindrà lloc des del 17 fins al 23 de juliol Morella acollirà el III Congrés internacional de Med i Ren durant el mes de maig L’Associació d’Empresaris Turístics de Morella i Comarca concedeix el...

Finalitzen les obres del carrer Alt de Sant Francesc de Morella

Aquesta obra és un projecte de l’ARRU i el Pla 135 amb un pressupost de 204.420 euros A més, es condiciona també el tram que uneix aquest amb el Jardí dels Poetes Les obres del carrer Alt de Sant Francesc de Morella arriben al seu final amb els treballs d’empedrat i...