PR-CV 374 Pereroles – Herbeset

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Remuntem des del refugi de Pereroles el Barranc d'Allepús, on conflueix amb dos petits afluents seus i el camí de Pereroles a Herbeset, primer per espai d'uns 1500 metres per la pista que discorre i coincideix en bona part amb el seu llit i, finalitzada aquesta, pel sender que segueix remuntant sempre pròxim al seu llit uns 375 metres més. I així serà com aconseguirem l'esmentada confluència, punt en que abandonarem definitivament el Barranc d'Allepús per continuar, inicialment, pel llit del seu petit afluent de l'esquerra. Després d'un breu tram de bosc més o menys pla, el camí deixa el llit del barranquet a la seva esquerra i comença un tros de fort ascens que, després d'envoltar una bassa d'argila, perd pendent i contínua per una estreta pista entre coscojos.

Aquesta pista condueix a les cases de Mas d'Adell, les quals no vam arribar a assolir ja que, just a l'arribar, el camí deixa aquesta pista i pren un tros ascendent per un sender, que ens conduirà de nou a una altra pista. La seguirem cap a l'esquerra uns centenars de metres per abandonar-la de nou per un sender que comença a baixar, suaument a el principi i progressivament de forma més empinada.

Aquest sender ens portarà per un tram de empinat bosc a assolir al Mas de la Bruna, a què s'accedeix per un tram pla en terreny més clar. Voregem les construccions per la nostra dreta per seguir descendint per un sender una altra vegada costerut, que ens conduirà al Barranc d'Arnau. Aviat, el sender pren forma de carreró amb parets ben construïdes fins arribar a les casa de Mas d'Arnau, les quals envoltem per la nostra dreta per seguir descendint, fins a creuar el Barranc d'Arnau. Aquí comença una llarga pujada, primer per sender, però immediatament per una pista que prenem a la dreta. La pista en forta pujada arriba a un encreuament. El camí segueix per l'esquerra i ascendirà per pista fins arribar a una bassa per a usos forestals, punt en el qual mor la pista. Per la dreta de la bassa segueix el camí per un sender, que baixa un tram de pineda en fort pendent, fins arribar a una pista. Aquesta es creua i se segueix descendint per una zona més espessa de vegetació i entre alguns bancals poc treballats i arriba, de nou, una pista que també la creua. S'envolta un petit edifici per la nostra esquerra i se segueix descendint de forma una mica accidentada, fins a arribar al Barranc d'en Garcia. Descendim el llit d'aquest, i quan se li uneix un afluent, vam començar a ascendir pel marge dret del Barranc d'en Garcia, sota una paret rocosa. Finalitza el nostre ascens en una pista que creuem als pocs metres, per baixar per un ampli camí amb la paret rocosa a la dreta fins a arribar a la localitat d'Herbers.